mandag 29. august 2016

Georginer–i overflod

2016-08-29 Høllesli A Georginer (4)
Jeg fikk georgineknollene ut sent i år. Men nå har de vært i blomst ei stund. – De er fantastiske!
Jeg har noe røde ‘Bishop of Llandaff’, noen gule ‘Bishop of York’ – og en hel haug ‘Bishop’s Children’, som er frøplanter i ulike farger. – Jeg har hatt dem noen år nå, og har ikke hatt noen ideel plass å ha dem, men de vokser og trives tydeligvis likevel!
2016-08-29 Høllesli A Georginer (15)
2016-08-29 Høllesli A Georginer (30)
Det er noen grunner til at jeg gidder å grave dem opp, oppbevare dem over vinteren, plante dem ut igjen osv.!
2016-08-29 Høllesli A Georginer (45)
Alle georginene i “bishop-familien” har flott mørkt bladverk – og er virkelig et blikkfang i hagen! – I fjor tok rådyra de siste blomstene i begynnelsen av oktober (som pleier være en tiden jeg tar dem inn uansett). – Jeg er spent på hvor lenge jeg får ha dem i fred/i blomst i år!
KO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar