onsdag 24. juni 2015

Hvit – og blå blåregn

2015-06-24 Hagen på Møll (16)
Da vi ankom hagen vår på Sørlandet (ja, det er vel litt betegnende at jeg skriver hagen og ikke huset), regnet jeg med at blåregnblomstringa for lengst var over. Derfor var det en veldig hyggelig overraskelse at disse blomsterklasene (og flere til) møtte oss under pergolaen ved inngangen til hagen!
2015-06-24 Hagen på Møll (20)
Lange, hvite blomsterklaser – faktisk for første gang!
Vi har to flotte blåregnplanter, en gammel plante med blå blomster, og en yngre plante som aldri hadde blomstra før, men jeg visste den ville få hvite blomster. Det vil si, jeg begynte vel å tro den aldri ville blomstre, for selv om jeg kaller den “yngre”, så er det vel minst ti år siden jeg planta den…
2015-06-24 Hagen på Møll (8)
Men, ventetida er for lengst tilgitt, jeg er strålende fornøyd med at den har begynt å blomstre – og ikke minst med at den ventet helt til slutten av juni med å være på det fineste – så vi faktisk fikk glede av blomstringen da vi kom for å feriere!
Og duften av blåregn, den er like nydelig uansett om blomstene er hvite eller blå! :-)

Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar