søndag 18. januar 2015

Bloggrevisjon

Av og til må man gjøre noen forandringer. Nå har jeg bestemt meg for å “flette” bloggene mine sammen igjen, i stedet for å ha separate blogger for hvert år…
I første omgang stenger jeg bloggen for 2011 og 2012, men jeg har importert blogginnleggene hit, så de er fortsatt tilgjengelige.

Når det gjelder hageårene 2013 og 2014 satser jeg på å få fylt opp litt etterhvert…

Videre blogging blir på denne bloggen, og bare her! Så vil det jo vise seg hvordan det går med intensjonene mine om å gjenoppta bloggingen.

2015-01-18 Høllesli (6)

Grønnkål tåler godt vintertemperaturer, men denne er ikke større enn at den får få beholde bladene på. – Men litt stell blir det kanskje litt bedre størrelse på den utover våren.

2015-01-18 Høllesli (9)

Oktoberbergknapp. Vi kom med oss noen stengler fra hagen på sørlandet da vi var der i høst, og stakk dem rett ned i jorda her (og der). Nå har de aller fleste stenglene dannet fine små rosetter som skal danne neste års vekst. – Enklere formering av en plante enn dette finnes ikke!
Stenglene vi hadde klippet av og stappet i jorda sto til og med og blomstret som bare det.

Knut Olav

2 kommentarer:

  1. Hei! Så kjekt at du er tilbake! Har lurt litt på hvordan det går med deg og hagen(e) :) Gleder meg til fortsettelsen, snart våres det og da blir det jo litt mer spennende å blogge også.

    Oktoberbergknapp er lett å formere ja. Jeg stakk en kvist i bakken, men så informerte feriehusnaboen om at et rådyr nok hadde røsket den opp. Men neste gang jeg besøkte feriehagen hadde planten jammen rotet seg likevel. Det er godt at ikke alt er så komplisert :)

    SvarSlett
  2. Takk for det! :-)
    Ja, heldigvis er det noen ting som nesten går helt av seg sjøl!
    For ikke å snakke om alle de som ordner seg helt på egenhånd: I hagen på sørlandet fikk jeg problemer med både marikåpe, stjerneskjerm og makedoniarødknapp - for de sådde seg over alt - ei stund følte jeg at jeg måtte luke mer av disse enn av ordinært ugrass. - Men etter de siste par travle åra er det nok blitt mer ugrass igjen... Jeg håper jeg får kommet ordentlig til bunns ihvertfall ei gang til sommeren! :-D
    Knut Olav

    SvarSlett