søndag 9. desember 2012

Bloggtørke...


Det har gått dager, uker og måneder siden sist jeg skrev et blogginnlegg i dette årets hageblogg. - Og jeg må vel bare vedgå at årets blogg har blitt den minst oppdaterte og mest ufullstendige til nå! - Vel, jeg har hatt andre ting å henge fingrene i:
Vi har flyttet, jeg har begynt i ny jobb (som jeg trives godt i), men det er nok de tre små, på henholdsvis 14 måneder (to stykker) og tre år og to måneder som opptar det meste av tiden og dagene våre, fra fem-halvseks om morgenen til de er i seng mellom sju og halv åtte!

Jeg har tatt noen bilder av og til, og tenkt: En dag jeg får tid skal jeg lage et nytt blogginnlegg, - men de gangene jeg har hatt et par timer til disposisjon har jeg valgt å gjøre ingenting - eller noe helt annet enn å sette meg ved pcen! - Dog, det ligger jo fortsatt noen mørke vinteruker foran oss; - til vi igjen merker at det lysner igjen i andre halvdel av januar, - så hvem vet, - plutselig detter det kanskje inn et innlegg. Men jeg lover ingenting!
Faktisk fikk jeg endelig, en kveld i forrige uke, satt meg ned for å lese mine "The English Garden" - fire nummer lå uåpnet i plastemballasjen sin... September-, oktober-, november- og desembernummeret, - jeg hadde lagt dem til sides etter tur, og tenkt jeg skulle ta dem fram en kveld jeg skulle kose meg litt - vel, så fikk jeg endelig sett på dem! ;)

Jeg har nye prosjekter på gang: Jeg holder på å hogge ned et lite felt med sitkagran og bjørk, like i nærheten av huset vi bor i - og der skal det bli ganske annerledes i løpet av våren og sommeren! Det er i ei skråning, ganske lunt - med fantastisk utsikt - men før jeg begynner å plante må jeg altså hogge og rydde! Jeg brenner greiner etterhvert som jeg hogger ned - hadde jeg ikke gjort det hadde jeg vel nesten mistet motet allerede, - det er ikke få kilowatt varme jeg har sendt rett til himmels... (Det burde jeg kanskje ikke si i disse "klimatider"...)

Jeg er takknemlig for hver og en som har funnet veien til bloggene mine, for kommentarer og spørsmål, tilbud om frø - og spørsmål om å få/kjøpe frø og planter! Såå, sjøl om det ligger litt brakk her for tida: Jeg har ikke slutta å blogge, - plutselig er jeg her igjen!

Ha ei god førjuls- og juletid alle sammen!
Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar