mandag 10. mai 2010

Årets staude: Baptisia australis – Fargeskolm (første oppdatering)

For noen dager siden blogget jeg om Baptisia australis, du kan lese innlegget ved å klikke på lenken i navnet – eller et av de tre bildene under.
Jeg lovte at jeg skulle følge fargeskolmen gjennom sesongen, og nå i helga, lørdag 8. mai, tok jeg noen bilder av planten. – Ikke akkurat så imponerende ennå, minner mest om noen vindskeive asparges! De er litt rare, skuddene, for de kommer ikke rett opp, men skikkelig på skrå, se sjøl:

2010-05-08 Hagen (35)

Ja, så står det en del frøsådde (selvsådde) campanula innimellom. De skal vekk!

2010-05-08 Hagen (37)

Enda litt nærmere – og bildet er altså ikke tatt på skrå, – skuddene kommer opp i nesten 45 graders vinkel!

2010-05-08 Hagen (38)

Men så retter de seg jo etterhvert da! Heldigvis. De tre plantene mine står plantet sammen i en liten trekant, men når de blir større ser det ut som en og samme plante. – Det går fort framover nå, så jeg kommer sikkert snart tilbake med ny oppdatering!

Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar